fútbol.

Jaha. Ännu en vecka har passerat. Det blev stranden trots att jag hade feber i torsdags/fredags.
Jag kräktes i busskön.:S

men vi åkte bil till chichirivichi.. bara fyra timmar. PÅ vägen hem var det kö. 8 timmar i bil. dt ni,,
vi var 13 personer totalt som åkte. Alla är från universitet utom damian. Vi hade hyrt samma lägenhet sm vi hyrde när vi var där i höstas. Men det visade sig att en av killarna hade en lägenhet på en lyxresort så några sov där. Jag sov där andra natten. Helt sjukt överbevakat och med pool och hela kittet.
Stranden var najs. Efter en frukost bestånde av empamnadas med skölpaddsfyllning(?!) tog vi en båt till cayo sal. En liten ö med en samling vatten i mitten. Det var otroligt salt, rött (jod??) och kokhett. I vattenbrynet var det fullt med skum. Så vi had skum party. Grymt härlig dag!



På söndagen åkte vi inte till stranden för det var den jätteviktiga matchen mellan Polen(kamil) och tyskland(martin). Fatta att stämningn var laddad. Fotbollsfebern är helt galen! Alla är engagerade! På skolan har de stalt upp en storbildstv där det samlas mellan 150 och 300 personer varje match. Alla vet vem Zlatan är.



 Nu får sverige se till att vinna så jag slipper skämmas. På lördag har jag bara fiender i det här landet. För favoriten är España. Den här veckan har varit galen. Med fest varje kväll nästan. Imorgon åker jag till los teques för att delta i CMRs nationella kongress. Tillbaka på måndag!

Kommentarer
Postat av: Ronjj

du är både politisk och sport intresserad. du MÅSTE vara wonder women! ;D

2008-06-13 @ 13:43:58
Postat av: mamma

Tur att det bara är en månad kvar tills du kommer hem.Då får du ta det lugnt mest festandet eller....

2008-06-13 @ 19:50:42
Postat av: haplo

zlatans mål var ju så jäääähähääävla hett :D

låter som det var sjukt ball, o rent av värt sjukan. hoppas dock att du tar mer hand om dig efteråt.

Du har ju bara en kropp (and what a body it is ;D).

2008-06-14 @ 17:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0