sudado como un serdo

Hola hola! Helgen är slut. Nu väntar vecka tre! Jag är ganska peppad. Festen var helt okej i fredags.
314172-143

Träffade några av de andra utbytestudenterna. I lördags pluggade jag mest och på kvällen gick jag och lina ut en sväng. Men vi var fortfarande trötta. (kom hem nångång efter sex på morgonen) Och jag kan aldrig sova länge, rastlös som jag är, men jag tvingade mig att ligga kvar i sängen till halv elva.

314172-146

Idag, lagom till att träningsvärken efter träningspaset i fredags (det första gympasset på ett halvår) så bestämde jag mig för att vandra i Avíla. Nationalparken som består av bergskedjan mellan Caracas och kusten. En underbar natur med djungel så nära inpå stan.
314172-144

Bergskedjan är runt 2500 meter hög. Jag gick upp på en höjd av 2325. Bokstavligt talat uppe bland molnen. En tur på ungefär 7 km rakt uppför. Tog mig ca 3 timmar att komma upp och en och en halv att ta mig ner igen. Det värsta blir nog ändå att komma upp ur sängen i morgon bitti. Men det var värt varje svettdroppe. Naturen var underbar och jag såg massa ödlor och de mest fantastiska fjärilar. Myggorna var stora som femkronor. Läskigt!

314172-145

Nu ikväll har jag varit på bio med mina babes Damian och milli. Hannu var också med man han räknas inte som min babe.
 En noja. Jag gillar inte när folk kallar mig för señora. Jag är inte gift och inte sååå gammal. (fast jag nojar hela tiden.) Señorita funkar bra tack.

En större noja. Jag har fått en ny stalker. Och inte vem som helst utan den storra herren O jes dios mio. GUD låter mig inte vara ifred. inte nog med mässan i tisdags. Idag satte sig en kvinna brevid mig på bussen och började predika. I 20 min höll hon på. Jag lyckades haspla ur mig tilslut att jag inte var troende men att jag respekterar religion. Men det är ju en fet lögn. Jag respekterar inte religion. de är passiverande och läskiga. religösa människor kan jämföras med nazister eller liknande. Skitläskiga åsikter och tankar. JAg är rädd!

Och nej tack ronja. Jag läser inga extrakurser. Men varje kurs är på 3 poäng och jag måste ta minst 8 för att få fortsätta nästa termin. Dessutom är generales kurserna slökurser jämfört om jag läst mer kemi. Jag kör på en slapp termin ju! //Petra

Kommentarer
Postat av: camilla

du jag ska få dej på bättre tankare ej angående någon religion..utan ikoner. dom räcker, jag öevrväger att tagag en mothermary på vaden . hehe.. snartr sitter du där med en liten buddah emllan tuttarna.. men fan vad läskigt, kan jag hålla med om. att pracka på någon religion på det sättet är inte schysst.. det är so m om du skulle komma fram o babbla om sex inför do mliksom.. nää. akta dej... ps vill se kort från macho gymmet ;)

2008-01-28 @ 08:44:28
Postat av: haplo

att läsa om min Marys äventyr medan man lyssnar på Hole - Dying alltså..

2008-01-28 @ 14:28:56
Postat av: Ronjj

aha *dum förklarad* men det e skönt att ta det lugnt oxå =)

2008-01-28 @ 18:12:46
Postat av: Lisa

Hej! Jag hittade din fantastiska blogg när jag letade efter info om venezuela. Jag ska för första gången till Caracas och runt i slutet av februari och mars. Jag skulle uppskatta/bli överlycklig om du ville uppdatera mina lonley planet kunskaper med din expertis...Snälla maila mig så kan jag berätta mer! Tack på förhand Lisa

2008-02-04 @ 21:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0