Estoy esperando

Ja, nu har resorna börjat smälta in. det har varit en underbar månad. men ändå lte jobbigt att bara spendera  nätter i sin egen säng och äta ute en gång om dan minst. alla nätter på bussar och posador tog ut sn rätt och nu har jag sovt och sovit.
Laddar upp för skolstarten på måndag. För alla som inte vet; jag klarade mna poäng förra terminen. det trodde jag inte. på riktigt. Även om jag vet att alla ni tror på mig. Nej jag kan tydligen inte misslyckas. trots att jag läser kemi på ett språk jag inte behärskar.
Den här terminen hoppas jag blr lugnare med mindre plugg.
ska läsa; Biokemi 2, biokemilabkurs, venezulansk kultur oh spanska såklart.

Annars händer det inte så mycket i det här landet.
Man har bytt valuta till bolvares fuerte. 1000 bolivares=1 bs fuerte.gör det lite lättare att räkna. (alla kassörskor sitter med miniräknare). Dollarpriset har skjunkit till 4500 trots att det utlovades så mycket som 10000 för en dollar för ett tag sedan (officiel kurs 2000bs/dollar) dessutom har regerna skärpts fr att ta ut mycket bs på banken. vlket gör det svårare att växla större summor.
JAg har handlat alldelles för mycket och vågar inte räkna efter hur mycket dollar jag har kvar.
tur att vi inte köpte några diamanter i santa elena. trots att camila var helt till sig. Gubben visade oss en oslipad som var ganska stor. camilla var beredd att springa därifrån med den. Sta elena är en gruvarbetar stad och det fanns massa diamantförsäljare.

Antar att ni hört om chavez uttalande att FARC ska stryckas från terrorlistan...
har startat lite diskussioner men inget stort.

ha det fit så hörs vi.
//Petra

Kommentarer
Postat av: haplo

åh baby, ditt skolgeni :)
cuidate

2008-01-15 @ 00:49:09
Postat av: camilla

skönt med vila. jo känner av våra hårda nätte i jungeln förtfarande... tell us more about the nosehair ;)

2008-01-15 @ 08:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0