abajo arriba

Ja, andra terminen har dragit igång. känns lite små segt. Inga spanska lektioner än så länge.. känns som jag tappar massa.
Folk åker härifrån. Bara Lina och jag kvar i rummet nu när kajsa åkt. Känns konstigt. Massa människor kom och sen åkte de. och jag stanna ungefär lika länge som jag varit här.
Jag har en liten mittenkris. men det är så lätt att glorifiera "hemma". Jag har ju inte ens någonstans att bo. Och jag vet att jag skulle längta tillbaka hit så jävla mycket om jag åkte hem.
Men jag saknar folk så nedrans mycket.


Men filmerna Darling och Du levande gör mg påmind om hur spännande sverige är.
Se dem. De är geniala!
Idag såg vi en film som var venezulansk. En komedi där folk skrattade hela tiden. Puras joyitas. Och därmed kan vi dra slutsatserna
Sverige=tragiskt grått
Venezuela=galet komiskt

image142


Plötsligt känns det bättre att vara här igen.
Ska börja ladda inför labbandet, och resten av lektionerna. Snart kommer det vara slut här för terminen går så himla fort. Sen kommer Mamma och Pappa. Kul!


Ni får gärna påminna mig om at jag är saknad. För jag saknar er så himla mycket.

mil de abrazos y con amor// Petra





Kommentarer
Postat av: ML

Du levande är grym, förstår att det är lätt att tycka om sverige då! Darling ska jag se, den är nog också bra.
Men sverige finns kvar, och det kommer säkert fortsätta vara tragiskt grått länge än =)

2008-01-22 @ 21:17:57
Postat av: camilla

såg att det var party hos gonzales..snåla inet med bilder nu..speciellt dom du tog efer 5.00 ;) ska ladad ned dom filmerna i helgen.. varje gång jag tvivlar på sverieg och känner meningslösheten tänker jag på cepe fetto-busschaffisen från sanat fe =) du kan kanske tänkta på cepe vakterna vid mm-baren eller nått

2008-01-23 @ 08:35:27
Postat av: Ronjj

Haha, du rekomenderade dom filmer som var nominerade till massor på grammisgalan dagen innan, erkänn att du sitter o tittar på svensk-tv för att du inte klarar dg utan;)

2008-01-23 @ 09:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0