tiempo libre

Dagarna går så snabbt att jag inte hinner med. Redan är vecka 6 över. Vilket innebär att halva terminen gått. En termin mycket mer avslappnad än den förra. Mycket skönt. Skönt att ha fritid. I tisdags var jag ledig. Jag och johan gick på museum. Mycket trevligt. Först konst från hela venezuela med utställningar från alla delstater. Jag blir alltid lika inspirerad och det börjar klia i målar nerven. Sedan gick vi på djur museum. Obehagligt med uppstoppade djur. Johan tyckte älgen var det häftigaste och blev djupt imponerad när jag berättade att min pappa dödar sådana och att jag brukar äta köttet. Jag var mer imponerad över insekterna stora som tennisrack som finns i Avíla (bergen i caracas). Och sengångarna. ^^ Det finns sjukt mycket konstiga djur i det här landet som jag inte vet vad de kallas på svenska( om de ens har svenska namn.) Men nästa gång ska vi gå på zoo.
 Resten av veckan har jag hängt runt i caracas och lärt mig hitta lite mer. Caracas har en väldig variation och omgivningen kan ändras från lyxskyskrapor till barriosliknande skjul inom 200 m. Igår hikade jag och Johan i avíla en stund.
314172-160

 Kul att titta på utsikten med någon som kan peka ut platser. Vi diskuterade också massa politik. Visade sig att hans pappa är chavista och medlem i kommunistpartiet. Johan är också prochavez trots att de är medelklass. Intressant var det iaf och nyttigt för min spanska.

Tydligen finns det väldigt många bordeller här. Jag har gått förbi massor utan att veta om det. Det är vanligt att man som killgäng ?tar en öl och sen tar en hora? Äckligt. Ibland vill man inte veta.

 Visst är det en del prat om fidelito här med. Vad kommer hända med kuba? Jag tror på en fortsatt revolution. Venceremos!

314172-161

 Och annars. Mycket om flygplanskraschen i merida. Mycket tragiskt.

Det börjar bli varmare igen and I love it! Imorgon blir det nog playan!

Abrazos// Petra

Kommentarer
Postat av: camilla

ang. prostitutionen i venezuela, såg en dokumentär på femman,..(det är vinklat som satan men endå) finns jätte mkt framförallt på isla margaritha..och det finns nått som kallas för hyra flcikvän, det går ut på att man "köper"en flcikvän i 1-14 dagar, då har man sex, åker på utflykter alltså har ett sorts "forhållande " och innan 1145 varje fm får man möjligt att byat om man inte är nöjd OCH hjare man stannat i 14 dagar får man välja en extra flcikvän under sista dagen som får vara med dom. kul,men det sjuka är att ingen av flcikorna familjer i dokumentären visste nåt...och det var typ bara feta äckliga amerikaner som kom dit..hur fan mår man i huvudet efter en sådan vistelse?

2008-02-24 @ 15:01:18
Postat av: camilla

ang. prostitutionen i venezuela, såg en dokumentär på femman,..(det är vinklat som satan men endå) finns jätte mkt framförallt på isla margaritha..och det finns nått som kallas för hyra flcikvän, det går ut på att man "köper"en flcikvän i 1-14 dagar, då har man sex, åker på utflykter alltså har ett sorts "forhållande " och innan 1145 varje fm får man möjligt att byat om man inte är nöjd OCH hjare man stannat i 14 dagar får man välja en extra flcikvän under sista dagen som får vara med dom. kul,men det sjuka är att ingen av flcikorna familjer i dokumentären visste nåt...och det var typ bara feta äckliga amerikaner som kom dit..hur fan mår man i huvudet efter en sådan vistelse?

2008-02-24 @ 15:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0