ritmo en el sangre.

Ja. Jag har massor att plugga på. :( men tänkte skriva lite ändå. Har mest varit i skolan och köat känns det som. I torsdagskväll åkte vi till killarna i santa fe (de andra utbytestudenterna) och firade tibus (belgare) födelsedag. Det var mycket trevligt. Vi åt pizza och pratade. Var massa venezulaner där också. Men när de andra skulle gå ut vid ett åkte lina och jag hem.


I fredags morse tog det en timma att komma till skolan för att bussarna bara åkte förbi för att de var fulla. men det r ingen ovanlighet.  Men när jag väl kom dit var det okej. Jag simmade och jag var bländande vacker i min baddräkt, min badmssa och simglasögon.
314172-62

 Sen hade jag en privatlektion i heterocykliska föreninger. Han testade mina kunskaper i organisk kemi. Och nu måste jag repetera den nedrans michealadditionen! :S Igår kväll åkte vi ner till stan. Till bellas Artes för att möta upp med Ruben. Vi gick till en bakgård och drack öl och dansade. Salsa, meregue och reggeaton. Och jag kunde prata. :) Sen gick vi vidare till det klassika salsa stället el mani. Jag, lina ruben och josé. Dr var det helt galet och jag dansade med massa människor. Ruben och José kunde inte förstå varför man inte dansade pardans i sverige. De är hur duktiga som helst. Och de höfterna! Oh my gosh. Vi dansade i sex timmar. Sen gick vi till ett flamenco ställe men vid fem var vi trötta och åkte hem.

Ja, det är sant att vi ska ställa om klockan på måndag. För att få mer ljus på morgonen. Så på måndag är jag bara 5 och en halvtimma efter er. Kan tyckas lite förhastat av chavez men jag tycker att det är bra om det är ljust när man ska till skolan (vid sex) och han ändrar det i en protest mot tidsindelningen som han tycker bestäms av det imperalistiska USA.
Nu måste jag plugga.

 //Petra

Kommentarer
Postat av: tias

oj! dans dans dans! jag borde oxo lära mig sånt där kanske. har inte ens börjat träna på rumpskak än :(

2007-09-22 @ 19:59:32
Postat av: haplo

tidsändring pga politiska åsikter låter rätt drastiskt ja ^^
Det låter som om du lever ett underbart liv, underbart att du är så peppad också. :)

2007-09-23 @ 19:30:23
Postat av: camilla


vill se en badbild ;)..fan vad underbart att simma utomhus...ska läsa min chavez...snart =)

2007-09-25 @ 08:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0