el cinema

El cinema.

 

Igår gjorde jag inte så jättemycket. Blir lite uttråkad. Sitter vid Internet och slösurfar och pratar med er på msn.

Jag var ute och joggade lite på morgonen men det finns inga vidare ställen att jogga på, så jag la ner ganska snabbt.

Sedan övade jag på att böja lite verb. Man kan tydligen läsa spanska på universitetet och tillgodoräkna mig poängen i sverige. Det är bra för då behöver jag inte läsa lika mycket kemi. Kan säkert plocka bort lite kurser. Vill ju mest ta det lugnt här och inte ta mig vatten över huvudet.

Jenny har packat hela dagen och kajsa mådde fortfarande inte bra så det var ingen idé att gå ut heller. Eller jag kan väl gå ut ensam men jag vet inte riktigt vart jag ska gå. ^^

På kvällen åkte vi på bio och såg the Invisible. Den var bra. Bättre än vad jag minns att den svenska versionen, som den är baserad på, var.  Men det roligaste var att vi hittade på någonting. Bion kostade runt 40 kr. Men Jenny berättade att ett par dagar i veckan (tror det var måndag och torsdag) var det halva priset. Så det kanske blir en del filmer sedda här. De dubbar dessutom inte, vilket är skönt.

Vi tog en taxi dit (alla saknar bilbälten) även om den färden kändes lite hisnande var det inget mot bussen hem. Den var full och vi fick stå. Jag stod längst fram. Först räknade chaffören pengarna medan han körde och tittade inte på vägen. Vi var nära refugen mer än två gånger. Sedan började han prata i telefon. Han stannade till och med vid vägkanten för att leta på nån ny att ringa när han lagt på det första samtalet. Jag höll mig krampaktigt i en stolpe när vi rullade ner för de slingrande väggarna mot Baruta. Men det gick ju bra. Får väl lära mig att ta det lite lugnt.

 

När vi kom hem hade vi fått en flaska rött av Hilda, därför att Jenny ska åka idag. Vi drack det ,eller jag drack ett par klunkar för det var riktigt vidrigt (nej, Mattias jag vet inte vilken druva det var, bara att det var argentinskt.). Jag hoppas det finns bättre vin än så här.

VI tittade på en dokumentär om Hildas pappa som tydligen var någon slags känd arkitekt. De verkar ju vara ganska överklass. Det är inget dåligt område vi bor i och varken Hilda eller hennes man verkar jobba.

 

Nu är hundarna inget problem alls. Förutom att de kissar och bajsar överallt så man måste titta vart man går. De går inte ut med dem utan de är på gården hela tiden. Man går bara ut med djuren om man inte har någon trädgård. De plockar ju upp efter dem flera gånger om dagen men man bör nog helst inte gå på gräset ändå.

 Och angående bilden på naglarna igår. Det är INTE min nagel som har en blomma, utan jennys. Något stopp på fjolligheten får det nog ändå vara. Manikyr var ju nästan att gå för långt bara det.

Här kämpar jag med min blogg och då är det väl inte så jobbigt för er att kommentera? Blir lite roligare så. :)

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag tycker du verka trivas.Tänk på att det blir mycket att göra sen närdu börjar plugga.Passa på att njuta av att du är ledig.

2007-09-03 @ 18:18:20
Postat av: Fuchikoma

Klart att det inte var din hand med en blomma på. Alla som känner dig känner väl igen din ring? :p
Gott att du kan läsa spanska istället. Go for it. Och köp dig en pepparspray och ett maskingevär så att du kan gå på gatorna som folk.

2007-09-03 @ 21:17:43
Postat av: ronjj

duska veta att jag läser o beundrar din blogg nästan vardag! allt låter så spännande. kan dock inte komma på några frågor, du svarar på dom flesta i din text. men jag försöker hålla dig påmind om att du har en syster då och då iaf =)

2007-09-03 @ 22:45:37
Postat av: camilla

hej gumman. upptäkte att man kan kommentera bloggen oxå;) nu har jag funnit yttligare ett sätt att besvära dej med mina jobbiga kommentarer ^^ vaddå har den tredje tjejen , jenny var dte väll? gett upp? puss

2007-09-04 @ 10:43:13
Postat av: <3

puss. te quiero y hacienda

2007-09-05 @ 02:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0