Adelante

Så vi åkte till skolan i måndags morse. Fulla med förvätan men mestadels förrvirring eftersom vi inte visste vart vi skulle, vem vi skulle träffa och vad vi skulle göra. När vi väl hittade till internationellakontoret sa de något i stil med (min spanska är fortfarande inte felfri) kom tillbaka på torsdag. Då har ni introduktion.
Sen skickade de iväg oss till respektive koordinator. Jag hade tur för min var på sitt kontor. Han var mycket välkomnande och visade mig runt i hela huset. Alla tyckte det var roligt för jag var visst den första utbytesstudenten de hade. Vi bestämde inga kurser utan bestämde ett möte imorgon (torsdag) istället.


314172-47

Så nu fick vi lite mer ledigt och nappade på Niklas (en svensk kille från lund) förslag på att åka till stranden. Vi åkte inte till samma strand men det tog ungefär lika lån tid. Vi kom inte iväg från caracas föränns klockan 12 och var framme på stranden vid fyra. Väl framme i choron fick man ta en båt till stranden. Det gick mycket snabbt och var en mycket härlig upplevelse. Kustremsan var full av stränder, berg och grottor. Det här landet är så jävla vackert ibland att jag inte vet var jag ska ta vägen riktigt.

314172-45



Det var jag, Kajsa; Niklas, två tyskar, Martin och Alex och en belgare Tibu. Vi hade trevligt, badade, drack sangria och rom och njöt av den nya ledigheten. Vattnet var varmt och kändes inte lika salt vilket gjorde att jag kunde bada mer. Vi badade ända framemot midnatt och sen pratade vi med massa venezulaner. Tur att spanska kunskaperna ökar proportionellt mot alkoholintaget.


314172-46


Vi bodde på en posada som är som ett vandrarhem. Vi fick två rum. Ett för fyra personer och ett för två. Så det blev ju aiutomatiskt kill och tjejrum. Men eftersom Kajsa och Niklas hookade upp otroligt fort så snodde niklas min sovplats och jag fick sova i pojkrummet. Men det var ju bara för några timmar. Gick upp vid åtta i morse, badade lite och gick sedan för att leta efter frukost.


image48


Köpte en arepa med fisk. Men eftersom den var friterad som all mat i det här flott landet så kunde jag inte äta av den. Förstår inte varför de måste fritera ALLT. Blä. Men jag klarade mig fint ändå och vid fyra tden begav vi oss mot caracas igen och landade här hemma runt halv tio. Nu måste jag sova för imorgon ska vi på inskrivning. Ska dessutom göra ett spanska prov för att testa på vilken nivå man ligger på inför de kommande spanska studierna.


//Petra

Harlagt upp en länk tillbilddagboken till höger. där finns det fler bilder. alltid.

Kommentarer
Postat av: camilla

hej min vän, låter som du har det helt underbart... alla bilder är så fina att titta på, här regbar det å jag fryser. blä. o vantar har jag haft...sen den 31 augu, fan vad skönt att du fick plocka bort lite kurser...man kanske inte vill plugga ihjäl sej om man är i ett sådant land. menar, det finns så mcyket att hinna se. nu ska jag jobba på på mitt bajsjobb, sen ska jag å albin på kumlamarken .kul. lycka till i skolan...och ja! alla språk blir tusen ggr bättre efetr några glas. sen finns det juh kroppsspråket...fylledansa ;)

2007-09-14 @ 08:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0