siguio a ser la mejora.

Jag har fått nya krafter! Allt flyter på. Jag känner mg oövervinnlig! Jag klarar det här. Precis som jag visste att jag skulle göra. Jag älskar att vara här. Jag älskar känslan av att göra något. Att vara mitt inågot som inte är en ruskig höst. Jag älskar känslan av att jag har potentialen och viljan att lyckas med precis allt. Jag blir så stärkt. Jag får tillbaka attityden. Attityden jag inte haft på länge men som jag saknat. Jag är smart och jag är snygg. Jag hade en presentation idag på spanska som gick bra. :D

Två tjejer stötte på mig idag. Det måste vara damian som skvallrat för alla att jag är bisexuell. Och ett par killar förstårs. men det är ju inte ovanligt ;) Men alla mina fördomar om att homosexualitet här har försvunnit. Folk är väldigt öppna med sin sexuella läggning om man ser till hur heteronormativa de är i övrigt. Här är tjejer verkligen tjejer, med långt hår för små rosa kläder och helst plastbröst och killar killar med allt vad det innebär.

 Så vad händer annars. Inte så mycket. Jag är i skolan. Jag träffar folk som jag terroriserar med min spanska. Jag njuter av solen simmar och försöker planera med min lediga tid.
På fredag är vi lediga. Det är en helgdag för det var på denna dag som columbus anlände till venezuela. Han tyckte landet påminde om venedig för att det första han såg var hus på pålar. Därför döpte han det till venezuela.


 Hur går det med chavezgubben då? Jo ska jag vara riktigt ärlig vet jag inte riktigt. Det är fortfarande diskussioner om den nya reformen. Oppositionen försöker visa på hur odemokratisk den är. Att chavez kan bli omvald för alltid. Men jag har aldrig riktigt förstått den här demokratihetsen. Överallt ska vi kämpa för demokrati det har vi lärt oss sen barnsben. Det ska vara det viktigaste för ett ?fritt land? och för den ?fria individen?. Rätten att välja och påverka. Men vad betyder demokrati om man inte har tak över huvudet och mat i magen? Om man inte ens har det vad har man då för val och för frihet att påverka? Och enligt mig liter det väldigt amerikanskt att valfrihet är lika med individens frihet. Valfrihet för mig är något negativt och jobbigt skapat av kapitalismen.  ungefär lika jobbigt som att gå på skolans toaletter.

314172-75



Jag frågar mig om demokrati verkligen det ultimata sättet att styra ett land? Och har inte olika länder olika förutsättningar och rätt att skapa sitt eget system för att få ett fungerande samhälle? Äh för många frågor. Som egentligen inte har något med mitt liv i venezuela att göra. Jag vet inte om chavez försöker skapa något annat en en demokrati. Jag hoppas forfarande att han försöker skapa det bästa för det venezulanska folket. Kanske ger jag mig ut på landsbygden i helgen för lite undersökningar Imorgon blir jag dessutom miljonär när jag ska sälja mina euros som jenny tog med till mig. Och då har jag ju hur mycket valfrihet som helst eftersom valfriheten i kapitalismen mäts i pengar :)

 Ha det fint där hemma.

Kommentarer
Postat av: Ronjj

buuhhuu, idag ska det komma snö i uppsala!! då tänker jag på dig o ditt jävla lands värme o blir avis:P
var det verkligen nödvändigt att snacka om att du är bi? nu är det ju dubbelt så stor chans att vi aldrig får hem dig utan du stannar där o gifter dig!

Puss!

2007-10-11 @ 07:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0