La enferma poder a pensar

I mitt pluggande liv händer inte så mycket. Jag studerar, studerar och studerar lite mera. Med undantag av en fest hos pojkarna i santa fe i fredagsnatt.
Nu har jag dock blivit sjuk men hoppas det går över tills imorgon. Tycker att den här bilden beskriver ganska väl hur jag mår.

image84

Jag tror jag druckit 11 liter cola den här veckan. För det först får man det när man pluggar och sen när man är sjuk måste man.

Det händer desto mer i det här landet. Hilda kom in igår och sa att det var oroliga månader att leva i caracas just nu. I december ska de rösta om den nya reformen. Hon bara skakade på huvudet när hon såg mitt flin. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker det är spännande att vara mitt i ett land där det händer något stort. En förändring som säkerligen kommer gå till historien oavsett om det går åt ?rätt eller fel håll?
Reformen innebär massor av nya bra och nödvändiga ändringar. MEN grejjen är att man inte kan rösta om enskilda saker utan man måste rösta för eller emot hela reformen. (som bland annat innehåller ändringen om att presidenten kan bli omvald ett oändligt antal gånger.)
Svårast och anledningen till många problem är att allt är så antingen eller. Antingen är man för eller emot reformen. Som till exempel, studenterna som är emot att kraven på intagningarna till universiteten ska sänkas. Regeringen svarar med att de vill bjuda in ?kontrarevolutionärerna? till debatt. Det är ju inte fel att de vill möta kritiken i en diskussion. Men att kalla dem för kontrarevolutionärer bara för att de ogillar en punkt i reformen är ju ganska drastiskt.

image85

Det som är hetast på tapeten just nu är ändå chavez möte med Castro förra veckan. Castro visade sig officiellt  för första gången på väldigt länge (han är så stark den gamle mannen) och hade ett möte med chavez. De diskuterade ett fortsatt samarbete mellan länderna och möjligheten att skapa en gemensam regering(!!!) ja det är sant. Det är så konstigt. Här är verkligen allt möjligt. När man frågar så rycker de mest på axlarna och säger; Jag är inte förvånad. Men jag är förväntansfull. vi får se vad som händer. Besitos//Petra

Kommentarer
Postat av: ttt

man får dricka cola! cola är gottigt!
men vad är det för skumma flaskor ni har? 3.1 litros? blir den inte avslagen och äcklig efter några timmar?
här hemma har det blivit mycket burkar istället.

hoppas du blir frisk snart! kramar

2007-10-23 @ 11:27:00
Postat av: ttt

tycker du är söt även om du ser sjuk ut.

2007-10-24 @ 11:28:39
Postat av: Jenny

Du ser mycket fin ut fast du är sjuk! Det där med lite förändringar i landet medans du är där låter juh intressant..Kul att det händer lite! Jag ska följa det här hemma i snön framför tv, tv´n som jag förövrigt jag inte har...Du..jag har en jacka som jag tror du är ägaren till..En svart..:)

Puss

2007-10-24 @ 15:00:10
URL: http://nogg.se/yehnny
Postat av: haplo

C + C? HETT!
Ah, Fidelito. började bli lite orolig jueh ^^
han är förresten uppe på vår dirnklista nu, efter en reform kallad Ericakuppen

2007-10-28 @ 17:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0