Dulces o trucos?

314172-89

Ja trick or treat?

Hey det är halloween. Eftersom vi är nära USA firas det rejält. Folk är utklädda i flera dagar. Inte bara på fester utan på jobbet och på universitetet med. Men jag behöver ju inte eftersom jag spökar ut mig året runt. Dock har julsakerna redan kommit fram för ett tag sedan :/


Det känns så konstigt att tänka på att hemma är det november. Den värsta gråa, ruskiga månaden på hela året och här sitter mitt i högsommarvärme och njuter så mycket att jag nästan spinner.


image91

Igår var vi ute. Åkte till la roneria. Gratis inträde för tjejer och fri bar. Helt galet mycket ron folk kan dricka. Men det var en trevlig kväll.


Idag var det stora demonstrationer i stan. De kan inte jämföras med de lunkade tåg vi har i sverige. En vanlig demonstration är mer som reclaim the city fast lite våldsammare. Alla demonstrationer avslutas i princip med skottlossningar. Vilket hände idag vid cenraluniversitetet: Jenny och jag anlände dit ett par timmar senare och då såg det ut så här. Fortfarande var det massor med poliser där och ganska många ungdomar. http://www.youtube.com/watch?v=77UlymMwXjA


Det var dock inte detta som var anledningen till att vi var där utan vi skulle titta å en teater som millie, en kompis, var med och spelade i. Den var bra och jag förstod nästan allting.

314172-90

Imorgon har jag provet från helvetet. Och nästa vecka blir sanslös. Det tar liksom aldrig slut. Blir aldrig lugnt. Och det blir ingen resa i helgen heller. Förhoppningsvis en kortare surftur till en strand nära Caracas.


Chau//Petra


Kommentarer
Postat av: Fuchikoma

Den läskiga pumpatanten som håller på att röva bort ett barn, är det Hilda som du bor hos? o_O Hösten är inte så illa i år, trots allt, det har regnat ovanligt lite i gbg. Än så länge...

2007-11-02 @ 12:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0