Kärlek!

Jag är kär! I min kisse. Sputnik. Han är så söt som man kan bli. Och han är så liten så liten. Bara 8 veckor gammal. Helsvart och å full av energi att jag inte hinner med. Jag var lite orolig när jag hämtade honom i lördag förmiddag. Man ska ju inte ta dem ifrån mamman föränn de är 12 veckor. Men de som hade ungarna skulle på utlandssemester. Men det har gått överall förväntan. Han fann sig genast i buren och somnade. Nu har han varit överallt lägenheten och lekt. Då menar jag verkligen överallt! just nu spriger han och jagar mina fingrar när jag försöker skriva. han har klättrat i gardinerna och ätit upp blommorna.
Han är heltrumsren och hittade lådan direkt! så duktig. han är så social och orädd. spinner hela tiden och vill gosa eller leka. Han är min kärlek! :)
Men det är svårt att få någon bild på honom då han aldrig an var stilla. :)

Var hos en vän i malmö i lördagskväll på inflyttnings fest hos H. Det var mycket mycket trevligt. träffade massa gammalt folk. både K och E. helsköna tjejer. H blev mycket glad över presenten, 6 enorma vin glas som rymde nästan en flaska styck. Innebrden av ett glas vin blev en helt annan. Obegränsad tillgång på bloddy mary och GT gjorde kvällen till en ren njutning.

Igår var jag och steppade. Gick åt helvete. Petra har ingen motorik, stackars Petra hon kämpar och sliter. Det var faktiskt pinsamt och när Fuchikoma ville bryta efter dryga hälften var jag inte sen att hänga på.
Efter macka på Karl Marx café pluggade jag mycket duktigt. det var skönt att få lite gjort. Sedan efter mörkretsinfall var jag och Fuchikoma på gratis-glögg räd på julskyltningen. Alltid leka kul att hänga med henne. det gick väl sisådär med glöggen men vi lyckades roffa åt oss ett par muggar och utsökta pepparkakor från mormors. :) Men man blir ju helt chokad över hur mycket dumt folk det finns. Barn som klättrade i meterhöga konstverk medans föräldrarna bara stod och tittade på. Människor är jobbiga. men det blir ju ännu väre när de är oräkneliga mängder och med konsumtionshetsen lysande i ögonen. Tur att man inte firar jul så man slipper skiten. OBS jag  vill inte ha några julklappar!Men det är ju vissa saker om är mysiga. som glögg, knäck och levande ljus.
Det värsta var när de väsnades mitt på stortorget något som skule vara "the final countdown" Jag vet inte hur dom lyckades. men jag hoppas de var ironiska för det var verkligen bland det värsta jag hört. jag kan inte ens förklara hur det lät. jag är helt choad hur de ens kan göra något liknande infr publik.
Men det fanns en jättetrevlig konstinstallation vid stationen bestående av flera rosa kaniner i betong och vita resväskor.
Sedan gick jag hem och pluggade lite mer.
Idag har jag bakat bröd och dammsugit. nu är det dags att dra till labben och räkna konjugerade bakterier.
Och sedan är det föreläsning.

//P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback