skogsmulle.

Nu är jag tillbaka i skogarna igen. Jag och sputnik anlände tll hallsberg igår kväll. Tågresan var en riktig pärs. Antar att det var någon minisläng av kräksjuka kombinerat med min sedvanliga åksjuka. :/ kräktes iaf sammanlagt fem ggr på tåget. och två gånger hemma. Sputnik var därimot duktig som intes läpte iifrån sig något  på hela vägen. vare sig ljud eller annat. Eftersom jag inte hade någon djurbiljett hade jag lite små dunster emd konduktörerna men men jag kunde ju ändå sitta i gången när jag var tvungen att springa in på toan hela tiden för att kräkas.
Väl i hallsberg möttes jag upp av Broder + flickvän. skofflades in i broders härliga(?) saab och begav oss ännu längre ut i ödemarken. Så nu sitter jag här in middle of nowhere även kallat barndomshem och kan inte göra annat än att pilla mig i naveln och äta mat. (all mat som inte är pasta är god som twinky sa)
Sov otaliga timmar och idag har jag inte hunnit så mycket. Försökte plugga lite men sedan fick vi bege oss till hallsberg för att handla julmat. tjohej. jättekul. NOT. Man vet ju hur det är att handla en vanlig fredag. och nu var det fredagen före jul. Jag trodde inte ens att det fanns så många människor i hallsberg  med omnejd som de som nu befann sig på ica allé och slet i allt från bragokex till julkorv. Och ni kan ju förstå hur jag mådde. Jag som både hatar julen och mänskligheten. Och mest av allt detta koncenterat till en av världens mest ångestladdade platser, Ica allé i hallsberg. När det fruktansvärda helvetes scenariot väl var över lurades jag dessutom gå till systemet för att köpa öl och asti cinzano till min bror. Väl i kön på tjugo personer ringer mamma och pappa från gran canaria och påminner om allt vi glömt att köpa. så jag skickar tillbaka Emma och Broder till Ica för att handla mer. Eftersom en sådan pärs kan inte överlevas mer än en gång om dan. Tillslut kom vi hem med alla organ i någolunda skick.
Jag pluggade medans de åkte och handlade en ram till mammas tavla som han tyckte var så fin att den var värd att ramas in :) Sedan har vi lagat tacos och ätit. Jag fick öven klippa håret på min bror i rekordfart eftersom han är den kinkigaste på jorden gällande små hår på sin kropp.
Har ändå varit helt okej att hänga med dem.  Avslappnat och skönt. Nu är jag ensam också. lunget före stormen.

Nu på kvällen bjöd jag hit sara Malin och marcus. Vi har kokat knäck druckit glögg och käkat papparkakaor. Det var mycket kul att ses och snacka skit. kändes  som  vi kunde prata om saker som var viktiga. Om livet och sådant och dessutom vara ärliga mot varandra utan att såra.

Har även lagt in sill. fan va husligt.

Men vad fan menar han?

idag ärdet midvintersolstånd vilket man kan fira påolika sätt.

som en god vän

"Idag är det midvintersolståndet, och en feting ligger färdigrullad i köket och väntar"



eller som jag och tacka nej till en fest och käka knäck.. :)

//P

Kommentarer
Postat av: erica

petra, kom tillbaka! jag saknar dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback