la ciudad grande

 

Vi följde med Jenny tillflygplatsen och sa hej då. Sedan var vi (jag och kajsa) ensamma med våran mycket bristfälliga spanska. Vi tog tunnelbannan till stan. Det var mycket intressant. Särskilt kösystemet som gick ut på att man köade på ett labyrintmönster på marken. Jag kände mig som pacman. :D

314172-20

Vi gick till ett stort köpcentrum som hette Sambilla. Där köpte jag en ny mobiltelefon eftersom min var låst till telia och oanvändbar här. Fick duga med en billig motorola så länge. Dock fungerade inte något av mina kort att betala med. :/

314172-23

Vi kollade lite kläder i det fem höga köpcentrumet. Kollade också lite surfbrädor och tält inför våran strandtripp. Vi har bestämt att vi ska lära oss surfa. :D

314172-22

Hittade också de mest fantastiska converseskorna någonsin. Vill ha! Svarta sammet med lilla och lackdetaljer. Julklapp? Hmm jag firar ju inte jul .:/

Sedan hittade vi ett par sushiställen. :D så vi käkade lunch. delade på en sushi. Inte världens
godaste men väl värt 35 kr.

314172-21

Travade runt lite mer i stan och köpte lite färskpressad juice. Fixade också inplastad kopia av mitt pass och mitt visum. Så nu slipper jag ha det med mig. Sedan tog vi bussen hem. Var en mycket trevlig stund och kajsa och jag har kommit ganska nära varandra. Vi har riktigt skoj

Imorrn ska vi till Avíla. En stor nationalpark med höga berg.

Mitt intryck av staden är att den inte känns som sn storstad ibland eftersom det inte finns några jättehöga hus. det är mest tre till femvåningshus. Husen breder ut sig på bredden istället och upp längs bergskanterna.

Nu åskar det rejält. Annars har det inte regnat på flera dagar. Vädret är inte förutsägbart som det varit. Precis som i resten av världen stämmer det inte. Regnperiod är inte längre regnperiod.


Kommentarer
Postat av: Fuchikoma

Hey, sweet att ni ska surfa. Det är skitkul. :) Snygga dojjor också. Bra att det finns sushi så att jag inte behöver skicka det med posten.

2007-09-04 @ 18:11:56
Postat av: tjo!

Fina skor =)
Ser fram emot bilder från nationalparken!

2007-09-04 @ 22:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0