Bailando Bailando

Igår var vi lediga igen. Allt tar ju sån tid i det här landet. De är verkligen INTE effektiva. Jag måste ta reda på tiderna för mina kurser själv. Bara att ingen annan vet något heller. Inte ens lärarna. Och allt börjar på måndag. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra med våran lediga dag. Först klipte jag kajsas hår. Jag fick förtroendet för att jag klippte linas förra veckan och det blev bra. Sen klippte kajsa mitt och jag lite själv. Mycket bra blev det. :)


314172-52'


Sen bestämde Lina och Jag oss för att åka till Avila, nationalparken där jag varit förut men och att gå uppför istället. Men när vi väl kommit dit var klockan så mycket att vi insåg att vi aldrig skulle hinna ända upp på 2000 metershöjd och ned igen innan det blev mörkt. Men vi gick upp 1400 möh. (en stig uppför i ungefär tre km.) vilket var jobbigt bara det. Det var mycket fint. Massa vackra fjärilar(särskilt de helsvarta) och växter. Vi hittade ett skydd som var fint också. Och ett vattendrag.

314172-53


När vi väl kom ner kom vi ner til en motorväg mitt i rusningstrafik. Den ena gick bra att komma över men sen var vi fast mella vägarna i säkert en kvart innan vi rusade över. Verkligen adrenalinkick. Visst det var problem när vi skulle dit med men inte på samma sätt. Den här stan är verkligen inte gjord för att promenera i. De flesta stora vägar saknar trottoarer. Alla åker bil överallt. Väl hemma lagade jag middag på Yuca och Platano. Verkligen sydamerikanskt. :) Yuca är en rotfrukt och Platano är det som vi i sverige kallar matbanan. Allt är gott med mycket salt. :) Sen kom kajsa och Damian som varit på bio.

314172-54


Vi fixade oss lite och åkte sedan till Gonzalos där de manliga utbytestudenterna bor.Killarna ( Niklas, Alex, Mertin, Tibu och temporärt, David en amerikan.)  bor i en lägenhet på niondevåningen som var helt underbart vacker med massa gammeldags inredning. Det var helt breathtaking. Ska ta bilder nästa gång. Gonzalos verkar trevlig men är tydligen alkoholist och har ofta fester. Men lägenheten var som sagt underbar och det var helskön stämning. Vi fick massa öl och sangria. Vi övade lite dans och sen begav vi oss ut. Hamnade på ett litet dandsställe och vi dansade massor! Damian lärde mig merengue och sen dansade vi salsa.Alla dansade reggeaton och jag har redan lärt mig lite rump och tuttskak.  Det var kul och svettigt. Millie (en annan venezuan) lärde mig också lite samba. Det var en mycket rolig och trevlig kväll. Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Men det är nog fest hos en Julian ikväll. Han var med igår. Väldigt slemmig men han dansade bra. //Petra

Kommentarer
Postat av: haplo

OMG baby, vilket liv du lever. Jag är där i hjärtat, querida.

2007-09-16 @ 15:56:36
Postat av: mattias

puss

2007-09-17 @ 16:35:47
Postat av: camilla

helt sjukt vad du hinenr med mycket. all dans jag får är min fyleldans efter krogen puss !

2007-09-18 @ 11:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0