una dia triste

JAg är mitt i vardagen. det är tråkigt. jag måste plugga.
men istället skriver jag oviktiga saker här. och snart ska jag städa toaletten. vi har varit tvugna att göra upp ett städschema för att det är så stökigt här hela tiden. Inte så konstigt när vi bor sex sycken i samma hus. Så nu är det min tur att städa toaletten. men jag skjuter lite på det.

Dagens händelse! jag blev påkörd för första gången. det var ju bara det jag väntat på. men hon körde bara in i min värska. så ni behöver inte oroa er. men fasen va rädd jag blev. Alex blev väldigt upprörd och skällde ut tanten som bad sju gånger om ursäkt. jag såg mest fånigt chockad ut. men det var verkligen inte mitt fel. jag gick på kanten av vägen inne på universitetsområde. det ställe som ag trodde var säkrast. särskilt eftersom det var på vägen upp till sportområdet.

Jag joggade en mil idag med lina. eller joggade och joggade. sprang i en hastighet jag inte är van vid. jag tror hon ville döda mig. och jävlar vad otränad jag är. så nu blir det mer löpning för min del. finns fina spår i skogen vid universitet. springer man dessutom runt hela universitet området är det dryga fem km. Ja man kan leva på det där stället. jag har hört om folk som sover över i sina bilar om nätterna. ja maten är iaf det biligaste man kan få tag på. med mina nya pengar betalar jag typ 75 öre. detta jämfört med att man får ett äpple för sex kroner i affären.


Dagens nyhet är att de kanske ska ändra reformen till följd av alla protester. På torsdag är en ny stor demonstration. och jag är jättesugen på att åka dit. men jag har ju lektioner och massa och göra som vanligt. :(

den andra stora nyheten är att chavez träffar naomi cambell idag. :P

Den bästa nyheten är att jag får besök! Camilla kommer hit på julafton. så om ni vill skicka med presenter....:P

Nu ska jag sova för jag är helt slut efter ha varit på universitet i 13 timmar.


//Petra





Kommentarer
Postat av: camilla

fan petar slösa penagr på hyra, när du kan ´hitta en bil att sova i =P
gå p ådemostartionen å få ut din ilska! men du vilka pengar ska man ha då??? finns det olika??

2007-11-01 @ 08:36:26
Postat av: Jenny

Räkna med en kulklapp:)

2007-11-01 @ 10:05:38
URL: http://nogg.se/yehnny
Postat av: mamma

vadå? presenter? j´Jag trodde att du inte firade jul. Du kanske har blivit kristen, va.

2007-11-01 @ 13:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0