la experencia nueva.

Hej och hå.
Nu blir det lite spännande.
Har snart varit sjuk i en vecka. Febern går aldrig över. och inte magsjukan heller. Om jag hade gått ner tio kilo innan jag blev sjuk är jag uppe i 15 nu.

Jag har i bästa fall fått salmonella.
Annars är det denguefeber. Och då blir det hej sjukhus för min del.
Men jag tror på salmonellan. och att min kropp tar hand om den själv (även om den inte är känd för sitt starka immunfösvar på senare år.) men mest för att jag är dålig på att gå till läkaren( alt ta hand om mig själv.)

Hde just bestämt mig för att inte gå dit när jag lämnade huset i morse. Men när jag svimmade bokstavligt talat i armarna på damian och daniel, tog de mig till universitetets läkare.(jag behöver ju LITE påpuschning) Där fick jag en undersökning. en lapp med tester jag skulle göra på en klinik och en lapp (ett recept?) på lite piller.
Jag åkte till en klinik direkt för att göra testerna. men upptäkrte att jag inte hade tillräckligt med pengar med mig.
När jag gått hem var jag så sut att jag var tvungen att sova några timmar innan jag kunde ta mig samman och titta på en film.

Läkaren misstänkte dengue. men varken jag, lina  eller hilda tror det. Så jag har fått lite huskurer av hilda och räknar med att vara frisk senast i övermorgon.
Mest för att jag precis som vanigt inte vill träffa mer läkare och lägga ala dessa pengar på så tråkiga saker.

Tjohej!

//Petra

Och nu vill jag ha medlidande.

Kommentarer
Postat av: camilla

och räknar med att vara frisk senast i övermorgon"
typiskt dej, men alltid 180.. hör av dej om det händer nått

2007-10-25 @ 10:26:14
Postat av: tias

men sötaste du! jag hoppas också på salmonella för din skull för då borde det definitivt vara bort till på fredag/lördag. men march dit på måndag om det nite är bättre. eller fredag och du inte har blivit bättre alls!
argh, det är inte så bra att svimma bara sådär.

2007-10-25 @ 11:05:51
Postat av: Jenny

Nu lägger du dig under täcket och stannar där! Var inte ute och ränn! Och som Tias säger är du inte bättre innan fredag så gå till DOKTORN!!!

Tänker på dig!! Puss

2007-10-25 @ 14:03:20
URL: http://nogg.se/yehnny
Postat av: mamma

Nu blir jag jätteorolig, jag tror jag fått brev från dig. Internet låg ner igår(torsdag) hoppas det fungerar idag. Då hör jag av mig

2007-10-26 @ 14:13:53
Postat av: Hanna A

krya på dig fina!

2007-10-27 @ 21:25:21
Postat av: haplo

ffs bloody mary, marsch till doktorn before I kick your boney ass!

2007-10-28 @ 17:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0