Un partido de béisbol.

Woho. Vi var på béisbol igår. Leones (caracas) mot Bravas (Margarita). Det var ganska långtråkigt. De spelade i  2,5 halv timma och vi hade de sämsta platserna (stenbänkar och med risk ör att få en boll i skallen). Folk köpte massa öl, tequenos, tostoner, nötter och chips. Sen kastade de ut dem. men jag fick inte så mycket öl i håret. :P konstiga människor.

314172-102

 Det var ingen viktig match. Och Leones förlorade. Men ändå ska vi gå igen. Fick lite bra regelförklaringar av venezulanerna. Ganska välbehövligt. Mest spännande blev det när en i leones fångade en boll slängd i luften helt horisontellt. Roligast var dock när det gick dåligt för leones och alla blev så arga. Det tyckte jag var kul.

Och sen. Har ni hört på maken. ?Tu eres mi princecita. Voy a morir si no dame un beso. Necesito tuyo 1-up.? Du är min lilla prinsessa. Jag kommer att dö om jag inte får en puss. Jag behöver ditt extraliv.
Hade nån sagt så i sverige hade jag gett personen en rak höger. Men här är det bara att le. Le för att nån kallar mig lillprinsessa? Helt sjukt. Men ja. Man säger ju så här.

Köpte den här lilla handboken med artiklarna o ändras i reformen. visst är den söt?
314172-103

 Annars har jag mest tillfrisknat och varit lite i skolan den här veckan. Alla har panik och vill att vi ska sluta skolan tidigare för att de tror att det blir kaos efter valet. Jag skiter i allt som har med skolan att göra. Nu vill jag bara sluta. Ikväll skulle jag ha pluggat men det har inte gått så bra.

Suficiente. Espero si voy a tener un bueno fin de semana.

Chao//Petra

Kommentarer
Postat av: mamma

skiter i skolan ha ha...

2007-11-24 @ 11:15:00
Postat av: haplo

"Necesito tuyo 1-up"?
spelade ni nintendo? för du vet..folk gör vadsomheelst för extraliv..och espressochoco... och choklad..och lussekatter, ehm; etc!

2007-11-26 @ 15:06:51
Postat av: camilla

haha vem sa det. var juh urgulligt...ops, jag spydde visst lite i munnen.. =P

2007-11-26 @ 19:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0