Una Cucaracha

När jag duschade imorse hittade jag en kackerlacka i duschen. Blä. Den låg och kravlade men brutal som jag är dränkte jag den med klorstinkande duschvatten. mohaha. Annars har jag inte sett några.

Vaknade straxt för nio imorse vilket innebar ytterligare en lång vila, denna gång på 12 timmar. Fortfarande inte en skymt av de andra. Börjar bli lite trött på att vara ensam. Vore kul att träffa dem så de kunde visa mig runt lite.

baruta

Bestämde mig att går en sväng idag med. Tittade på en nyfynnen karta innan jag gav mig av och planerade att gå på vägen som går till universitet som tydligen ligger närmre än vad man kunnat tro. Kan bara vara 5 km eller något i den stilen. Tänkte att jag skulle kanske klara att gå hela vägen dit. Men där misstog jag mig. Färden består av en enda lång uppförsbacke. Gick väl uppför i ungefär en och en halv timma (måste skaffa en klocka) innan jag bestämde mig för att vända. Som tur var hade jag en flaska med lite vatten. Men det var verkligen värt den hårda färden. Trots att nästintill alla bilar tutade och visslade (det var väldigt mycket bilar på den ringlande vägen) och det fanns varken trottoar eller märkbar väggren. Utsikten var fantastisk och naturen slående vacker.

314172-12

På vägen hem stannade jag vid en fruteria och köpte minibananer och mer vatten och övade lite spanska.

314172-14

När jag nästan var hemma och inne på urbanizacionen stannar en bil med en tjej och en äldre dam. Var du på flygplatsen i onsdags morse? Ja svarade jag och då visade det sig att tjejen också varit där och att hon kände igen mig för att jag såg så annorlunda ut och för att jag var ensam. Hon berättade att hennes kusin från Estadios Unidos (USA) också var där för att studera och att de bor här i samma urbanicazion. Vilket sammanträffande tyckte hon. Jag var nog inte lika exalterad utan koncentrerade mig bara på att försöka förstå och svara må hennes frågor. De berättade att jag inte såg venezulansk ut med mitt konstiga hår och mina piercingar. Jag kontrade med att jag var annorlunda i sverige med. ^^

 

 

Papayan jag köpte igår visade sig vara en aguacate (advocado). ^^
Inte gör det mig nåt. Har ju storleken av fyra i sverige köpta advocados
Så nu ska jag göra mig en advocadosallad till lunch. :)

aguacate

 

 

Om ni vill se mer bilder lägger jag upp på  http://lapechenoir.bilddagboken.se

 

 

//Petra

 


Kommentarer
Postat av: haplo

WUÄH. sitter hos öl, vi var jsut på coop o spanade in advocadorna.. små o stenhårda.. o så kommer du med den DÄR??!
Smuggla hiit!

2007-09-06 @ 19:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0