om doften

dofterna går ur. jag lär mig se att du inte finns där. du har inte funnits där på länge. jag har absolut inte funnits.
doften av dig går ur sängkläderna.
din doft byts ut mot vårdofterna,
ett underbart substitut. doften av hägg, sommarregn och frihet. jag tror att jag är lycklig. men det kanske är inbillning. jag vet inte. men jag tänker inte fundera på det.
jag ville ha dig i mitt liv. vill ha dig.
jag tycker du är barnslig och löjlig när du bara handlar utefter några satt normer, jag sa det vi båda tyckte. du blir martyr. hur kan du vända något ryggen. för mig var det större än så. det handlar inte om avtal och ord. det handlade om oss, kärleken och känslorna. men jag tror du hade slutat älska mig för längesen. det är den enda förklaringen till ditt beteende
ok jag får ta det. men man kan inte sluta älska någon bara för att man uttalade de orden.
du kunde ha sagt emot du kunde ha försökt.
men som alla andra gånger var jag inte värd det.
du ville mer än mig.
jag bara gjorde det nödvändiga.
så sluta spela martyr.
vi pratade om oss i tisdags. snart kan jag se vad som var fel. även om jag kanske redan kan men inte vill.
jag älskade dig för mycket. vill inte hamna där igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback