om släppet

helt plötsligt var det över. jag vet inte när eller hur eller varför.
maj var jobbigt. men sen blev det mindre jobbigt. massa nya människor kom in i mitt liv. jag släppte in dem.
och jag började må så bra som jag borde ha gjort för längesedan. jag trodde aldrig det skulle gå över men det gick över fortare än väntat.
och nu kan jag se mig själv lycklig. den bästa sommaren i mitt liv. kommer det att bli och har det varit.
det svåraste att släppa var tanken på en framtid med dig. men allt hade varit skit så länge att det är rent omöjligt. när den insikten kom vill jag inte ha dig i mitt liv längre. jag träffade dig i stockholm. men då hade jag redan träffat andra distraherande faktorer. du fick mig bara att känna mig starkare. du försökte skryta om dina fyllor. varför? dina fyllor är sorgliga. jag är glad att jag inte tycker synd om dig längre. jag är glad att jag träffat någon som behandlar mig som jag förtjänar. även om det inte blir ngt, (det kommer inte bli något, jag orkar inte det) så får han mig att må så jävla bra. vet inte när du fick mig att må så bra sist. troligen inte ens förra sommaren. jag hoppas du tar dig samman. att det finns bågon som gör dig lycklig. inte ett ord av omtanke har du skickat till mig. i början ville jag höra allt det där. men nu bryr jag mig knappt. bara lite en liten knivspetsudd.
men så skickar du en lapp: "jag tänker på dig, önskar allt var annorlunda". Men va fan.
det gör du inte alls. då hade du försökt lite mer. men det var inte värt det.
jag önskar inte att det var annorlunda.
jag önskar att jag hade gjort slut på det hela, som kvävde oss alltför länge, mycket tidigare. jag vet inte när du slutade älska mig. det finns inga exakta vändpunkter. kanske dog allt i aborten. kanske tidigare. jag försökte lappa ihop. du sökte dig bort. jag var inte otrogen för en gångs skull. var det du som gjorde mig smutsig med nån annans bakterier?
jag vill inte veta. jag vet inte när du gav upp. jag vet inte när jag kom över dig.
men jag önskar inte att det var annorlunda.
och jag har ingen önskan av att ha dig i mitt liv just nu.
Jag har så mycket annat som är så mycket vackrare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback