om ambivalensen

om att plötsligt känna ett uns av lycka. att man måste le

och om att nästa stund vara nere på botten igen.

If If I could reach through, catch you
Make you understand
If I?m not dead enough for life
Am I alive enough for death?


om att kravla. om att alla är så långt bort.



Har varit på utflykt hela dagen. GIck till Erik vid elva för att han hade en bil som skulle ta oss till österlen.
Allt var så underbart vackert och jag kände mig nästan lycklig. vi åkte till stenhuvud och picnicade på stranden. och det var så soligt. vi gick i strandkanten och kände på vattnet.
och allt var fint. det var så skönt att komma bort från lund. sen gick vi natureservatet. bokskogen var underbar. alsumpträsket var mot förmodan ruskigt fint. och det kändes som allt skulle ordna sig om enbart natur unde fylla mig med något annat än tomhet.
sedan åkte vi vidare längs sveriges sydligaste belägna kust till ales stenar.
och allt blommade. och det var sommar. sådant som gör mig gladast.


sen åkte vi hem och jag anlände vid halv nio.

och om att inte veta var man står. vad man vill. projicera osäkerheten. och om att det alltid blir så. att ma beter sig dåligt. bara för att man inte vet bättre. för att man är rädd. och allt blir så mycket enklare. och det är mer självdestruktivitet.


och att man absolut inte vill gå till skolan imorrn

/PP

Kommentarer
Postat av: Ronjj

du, den där Erik verkar som en hyvens! han bjder ju tillochmed på glass!!

2007-05-07 @ 14:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback