cerca de empezado los estudios duro.

314172-50


Har varit i skolan. Först fick ta kort. Jag behöver klippa mig. :/ sen fick vi alla utbytesstudenter göra ett spanskatest för att se vilken nivå vi ligger på. Det gick väl okej. Jag kan ju inte så mycket. Antar att jag hamnar i nybörjargruppen men det är väl okej. Sen skulle vi fixa våra studentkort som även fungerar som bankkort. Så jag fick ett bankkonto. Vet dock inte om jag kommer använda det. Pratade sedan med kemikoordinatorn. Jag behövde inte läsa någon organisk kemi för jag kunde allt.  (tack lennart jönsson) så jag fick skära ner några kurser. Första terminen ska jag läsa biokemi, inorganisk kemi och heterocykliska föreningar. Och spanska såklart. Campus är mycket stort nästan som ett litet eget samhälle. Finns massa resturanger och Caféer. Lunchen kostar 500 bolivares vilket är lite mindre än två svenska kronor. Och då får man mycket mat. Verkar lovande. Innan Universitet blev universitet var det en hacienda. Kan vara kul att veta. ;)

314172-51



Ikväll ska vi på grillfest med venezulaner och utbytesstudenter. Ska bli roligt. Imorgon är vi lediga men sen börjar allvaret på riktigt. Jag och kajsa har bestämt att försöka prata bara spanska med varandra så vi lär oss mer. Jag måste göra alla examinationer på spanska så jag kan behöva öva. Men om tur är kemitermerna ganska internationella.

Hoppas allt ä bra där hemma. Jag har bränt sänder mig lite. Men annars är det bättre med förkylning och allt. Snart ska jag börja träna i skolan. Yay.


//Petra

Upptäckte just att Hildas barnbarn i huset mittemot spelar wii. Nej jag är bara lite avundsjuk.

Kommentarer
Postat av: fuchikoma

Sweet att det löste dig med kurser och grejer. Du får passa dig för att bränna dig förmycket, med ny tatuering och allt. Köp lite sollotion, vetja. Med kokoslukt, eller INTE!

2007-09-15 @ 14:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0