om att klättra

om att försöka ta tag i det. hur jobbigt det en är.
att örsöka ta sig ifrån. att gå ifrån.
att inse att det inte är bra. hitta orsaker och förgöra dem.
jag ska

1. inte dricka sprit på ett tag.
att dricka som jag stör endorfinerna i hjärnan. man blir deprimerad av för mycket akohol. jag dricker för att jag är nere och inte orkar göra något annat. för att det är när jag är full jag är glad. och sen blir jag nnu mer deppig ör att koncentrationen av signalsubsytanser i hjärnan blir obalanserad. och jag måste dricka mer.
2. inte gör sånt jag inte vill. typ kårskiten. hade en givande patstund med erik idag angående det och annat. det var fint. han belös det på ett sätt att jag nu vet hur jag ska ta mig an det somär kvar.
3. inte tvinga mig själv att sätta vg på allt. det spelar ingen roll och jag måste bryta det tvångsmässiga prestationsbeteendet som har sabbat s pmycket så många gånger.
4 göra sådant som gör mig glad. typ umgås med folk som betyder mycket, läsa skönlitteratur och måla.
5.typ ta bättre hand om mig själv. äta regelbudet och så. försöka vara snäll mot min kropp.jag misshandar den och njuter av destruktiviteten. det är inte sunt. men så mycket enklare. destruktiviteten tänker ni.
jag vill inte gå in på det ör djupt men det kan innebära allt från att skära sig, till sex.

Jag hamnar i onda cirklar. jag bara förtänger det själv. men jag har tvingat mig till så mycket. det sista året har varit för mycket. inte konstigt att jag är körd. jag kan se orsaker och verkan men att omvandla det till aktivthandlande ochryta mönster är en annan sak. det är så mycket man borde men så lite man gör. man ska alltid vara så jävla stark.
men jag orkar inte med mig själv. hur ska jag orka med andra?


men det har också varit det bästa året. främst av två anledningar.
dessa heter Twinky och haplo.
sen Erica såklart.
NI är guld.
Tack för glassen. det var den finaste. kärlek <3

Idag. fick jag en fin komplimang.
:)

annars så är jag ofantligt skoltrött. noll motivation. jag har ju pluggat konstant sen jag började skolan. jag vet bara inte vad jag skulle göra annars. men det blir ju annorlunda nästa år.
jag vill. det vill jag verkligen. men det kommer bli svårt att lämna endel. så svårt att jag inte ens vill föreställa mig det.

Jag var på undercut igår. det var sig inte likt utan annika. men erica höll mig sällskap ett tag. sen hängde jag lite med Kristin och Martin och lyssnade på banden. det var lite folk och sådär.

men vad gör man med den? allt skulle sluta i synd. om det nu skulle vara så farligt.

//P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback