marulksstank

Och det var valborg.
galet med så mycket folk. 20000(?) studenter som är fulla hela dan.
det är så att det suger i festivaltarmen.
men den som lever får se.
vem orkar planera. vet ju inte ens om man kommer upp imorrn. men det går väl över


det började med sol och slutade misär.
och ångesten eskalerar nog imorrn.
och jag bävar

Och det var inte mitt fel

och hur kunde det gå så fel.

och jag visste inte att den var meckad
och jag var packad

och det var förta och sista gången,

och det var inte mitt fel.
och ingen annans heller.
och nu är jag om möjligt ännu trasigare.

och det kom blod.

och det var inte mitt fel.

förlåt kan jag inte säga.
det finns ingen orsak.
och ångern är mer ångest än fatorn isig.
och det var inte mtt fel.

och om jag bara kunde bli vettig

och om jag kunde sluta förstöra allt,

och om jag kunde sluta förstöra mig själv.

och om jag kunde sluta skuldbelägga.

och om jag kunde sluta med det destruktiva.

och om jag kunde försvinna.

och om jag kunde förstå så jag kan förklara
och nån annan kunde förstå.

Och om jag kunde bli hel igen.
och ändå en känsla av att allt är meningslöst
och jag gråter.

och det var inte mitt fel. och det var inte meningen. men ändå lite väntat.
och jag minns inte ens om det var vackert

/P

Kommentarer
Postat av: erica

baby, det låter tungt. jag hoppas du är okej idag. om inte så ring. i'm here for you, baby.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback