Mi Querido Carcas

Tillbaka i mitt alskade caracas.
Tiden gar sa snabbt att jag inte hinner med. valkampanjen ar i full gang och jag njuter sa gatt det gar.
alltid hander det nagot sa fort man gar utanfor dorren. jag bara alskar det!
jag gar mycket i avila. det ar sa vacker och det ger mig tid att tanka.



igar var vi pa ett saminario infor en congress som ager rum nasta helg. dar ska dskuteras hur planekonomin skall byggas upp och vilka element som ar viktiga. Hur den ekonomiska varldskrisen paverkar venezuela och hur man ska byta ut oljeindustrin i landet mot andra industrier som har en framtid. om oljepriset aller faller ocksa venezelas ekonomi. det ar ocksa nodvandigt att tveckla jordbruket och anvanda den potencial som det har landet har.
ett utmarkt klimat och bordig jord. anda sa importeras nastan 70 av alla livsmedel. och de utlandska foretagen saoterar marknaden sanker produktionen vilket leder till livsmedelsbrist och okade matpriser. nej for att kontrollera livsmedelsmarknaden och kunna halla priser som folk kan betala kravs en nationaliserad och planerad produktion.

sen hade vi mote med CMR och diskuterade filosifi.. allt ar sa intressant och jag lar mig mer an nagonsin.
jag bara alskar det.
men jag har inte sa mycket internet tid.
hoppas allt ar fint! snart ses vi!


Kommentarer
Postat av: Ronjj

äntligen!! miss you

2008-10-26 @ 23:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0