estoy bailando con diablos

Eftersom ni inte bryr om att kommentera känns det lönlöst att skriva.
Jag vet ju knappt om nån läser. Iaf har jag vartit och flängt och haft roligt. Förra helgen åkte jag till ciudad bolivar där CMR försöker starta upp en medlemscell men det går ganska trögt.
314172-196
Jag had iaf a good time.

I onsdags åkte jag direkt från skolan till en kompis hus.
En resa på tre timmar som han gör två gånger varje dag. Han går upp halv fyra på mornarna och kommer hem vid åtta på kvällen. Tufft säger jag. Iaf åkte vi dit för att nästföljande dag åka till San fransisco del yare och de dansande djävlarna.
314172-197

Ett nationellt sett välkänt spektakel och tradition som infaller i slutet av maj varje år. Det är ett religiöst evenemang, en blandning, med inslag av kristendom, santeria och en annan religion. Tusental personer klädde sig i rött och hade stora masker och dansade en speciell dans. Kul var det att se. Men väldigt varmt. Närmare fyrtiograder.
vi blev även interjuvade och med på teve.. woho!

314172-198
I helgen har jag vartit på stranden. Tagit det lugnt och fått lite färg. Var i Choroni med några andra utbytestudenter. Hoppas allt är fint i sverige. //Petra

Kommentarer
Postat av: Katja

jag läser åtminstone, är en flitig läsare av din blogg.
damn, jag vill tillbaks till choroni.
97 jävla dagar kvar tills det är dags för venezuela igen.
ha de fint och fortsätt blogga!

2008-05-26 @ 21:40:11
URL: http://katjasoderback.wordpress.com
Postat av: Katja

jag läser åtminstone, är en flitig läsare av din blogg.
damn, jag vill tillbaks till choroni.
97 jävla dagar kvar tills det är dags för venezuela igen.
ha de fint och fortsätt blogga!

2008-05-26 @ 21:40:50
URL: http://katjasoderback.wordpress.com
Postat av: erica

mh, jag läser också :) inte varenda dag, men går in och kollar ett par gånger i veckan i varje fall

2008-05-29 @ 14:09:52
URL: http://emowalk.blogg.se
Postat av: Marcus

Jag läser också!

2008-05-30 @ 00:25:13
Postat av: camilla

jajaja jag läser! jämt, jag har inget annat för mej;) häftigt som fan med djävluklarna skulle vi passa fint ibland dom. du jävlar säger bara det du är så förbannat vacker petra!!!

2008-06-12 @ 08:59:16
Postat av: Torsten Flank

Intressant läsning. Min åsikt som har tillbringat 5 senaste åren av mitt liv nere i Venezuela är att Chavez drar ner landet i fördärvet, kanske inte han personligen men alla som rövslickar för egen vinning skull. Gör massa skit i hans namn. Ja om någon protesterar, ja, då är man contrarevolutionär. Bullshit. Chavez driver landet mot en diktatur.

2010-12-06 @ 22:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0