Arenita playita!




Ja, jag har varit på stranden igen. Men man måst ju njuta.
vi åkte till mchima där jag varit innan med camilla och mamma och pappa men till en annan by.
det var jag, några utbytestudenter och ett par venezulaner. Härligt var det.



Vi åkte från caracas med bus vid elva i fredagskväll. kom fram tidigt på lördagsmorgonen till purerto la cruz. där tog vi en till buss till mochima. empanandas till frurkost och sen nr rtill stranden där vi hyrde en posada. vi hittade en man som tog oss med på en båttur. Vi åkte till alla stränder i närheten och såg delfiner!


vi bestämde oss för playa blanca. där spelade vi volleyboll och slappade hela dagen.. jag fick även köra vattenskottr hur grymt som helst. på kvällen tog vi båten tillbaka till mochima byn, lagade en arepa middag och dansade lite salsa innan vi sov. på söndagen åkte vi till playa manare som visade sig vara utmärkt för snorkling!
massa exotiska firkar och spännande grottor att utforska.



Underbar helg! med undantag från bussresan hem i söndagsnatt. jag vaknade av att mannen brevid mig tafsade på mig! jag skrrek som fan och kamil blev fly förbannad och ville slåss. sen kunde jag inte sova mer. så hela gårdagen var förstörd.


Jag har även hittat n inkomstkälla. i fredags åkte jag till chacaito. och eftersom jag hade tid över (väntad på en venezulan) och mina målagrejjor med mig så började jag måla mitt på torget. Innan jag visste ordet av hade jag sålt en tavla för 30 bs F (60/90 kr) och flera beställningar på nya. härligt!

annars är det mycket plugg som gäller!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Ronjj

Vad roligt det där med tavlorna! äntligen får du lite cred ;) fortsätt så!

2008-06-05 @ 10:43:23
Postat av: Fuchikoma

Oh! Delfiner! avis

2008-06-05 @ 19:08:05
Postat av: erica

låter grymt med tavlorna kära, och jag hoppas allt är väl med dig. kraaaam.

2008-06-12 @ 19:06:03
URL: http://emowalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0