Me encanta el calor!

Jag försov mig i fredags. Sånt händer ju aldrig. Det blev ingen bil till stranden utan den snart traditionsenliga bussturen. Vi hade bestämt att vi, jag och Jenny, skulle åka härifrån vid sex eftersom vi skulle träffa de andra vid chacaito klockan 7. Jag vaknade tio över sex men eftersom jag är en sådan superkvinna kom vi bara fem minuter försent till chacaito.
 Vi åkte till bussterminalen vid la bandera och tog en sedvanlig varm buss utan fönster som totalraserar alla försök till frisyrer.


Bussen tog oss, Mig, Jenny, kajsa, damian, Niklas, Tibo, David och Uriol, till valencia på dryga två timmar.
I valencia väntade en om möjligt ännu varmare resa på tre timmar innan v nådde Chichirivichi. Det märks verkligen att klimatet är kallare i caracas. Även om jag tycker det är varmt här är det inte som i andra delar. Där ligger temperaturen minst fem grader högre och luftfuktigheten gör att man alltid är klibbig och att ingenting torkar. Vi la in våra grejjer i lägenheten vi hyrt. (damian hade fixat) och gick sedan för att köpa proviant för en dag på stranden. Därefter tog vi en båt ut till en av de vackra pardisöarna som finns i nationalarken morrocoy. Det är en helskärgård utanför turistbyn chichirivichi.

314172-71


Vattnet var turkost och dess temperatur låg väl kring 28-29 grader. Det vill säga det var inte särskilt svalkande. Vi hade det trevligt. Åt bröd med tonfisk och tomat till lunch och drack sangria med is.
Man köper alltid en kylväska ( om man inte har en) och massa is och tar med sig. Sen använder man isen både för att kyla drycken i kylväskan och för att ha i glasen. Oftas blir isen helt sandig och att alla rör runt i den med händerna gör det hela ganska skabbigt. Men så är det. Jag , Tibu och Uriol bestämde oss för att simma till en annan ö som inte såg ut att ligga så långt bort. Men för att kunna simma var vi tvungna att ta oss över ett rev med död koral. De var så spetsiga så att man var tvungen att ha flipflopsen på sig när man gick. Sen fick man simma med de på händerna. Det tog ungefär en halvtimma att simma till den minimala ön och sen gick vi ett varv och efter det var det bara att simma tillbaka.

När det började skymma kom vår båt och hämtade oss och vi gick till lägenheten för att duscha bort saltvattnet. Sen drack vi lite öl innan vi gick till en restaurang för att äta middag. Jag åt upp nästan hela min enorma skaldjurs tallrik. Och det var bland det godaste jag ätit. Senare vid halv elva anlände äntligen Lina, Hannu och Armin som åkt från caracas vid halv två men suttit i bilkö i fyra tmmar på väg ut från caracas. Det är konstigt. I sverige skulle jag ALDRIG lägga tolv timmars restid i en svettig buss för att åka bort en helg. Men här känns det helt normalt. Senare gick vi för att sova. Det fanns tre rum och fem sängar varav tre i ett rum. Men det gick bra att dela. Rummen hade luftkonditionerng vilket gjorde att det var svinkallt. Jag kommer nog bli förkyld.
Nästa dag Åkte vi till en annan ö efter det att Milie, daniel, Alex och martin kommit. Stranden var omöjlgt ännu vackrare.
314172-72

Mina planer på att plugga raserades. Vi spelade beachvolleyboll och strandtennis och drack up en enorm flaska rom. (men cola förstårs.) De verkar dock inte hålla så strikt på reglerna för nationalparkerna. Det var väldigt mycket skräp på stranden och det körde hur mycket båtar som helst. Koralerna är döda och man vet inte varför.

314172-73

 PÅ kvällen festade vi och dansade på ett ställe i närheten. Och jag piercade min navel. Ja, jag vet. Men det var ju såååå billigt. ;) och jag var bara lagom full. När vi skulle sova var det ännu trängre och tibu snodde mitt täcke när jag var på toa. så nu kommer jag verkligen bli förkyld. Men på det hela var det en fantastiskt rolig helg. Även om min budget sprack rejält.
Millie och david hookade upp och de var så söta så. De flesta är trevliga men visst finns det endel orginal (tyskar!).
Ibland blir det lite grabbstämning och de ska vara så himla macho men då är det bara plocka fram lite attitys så blir de tysta. :P eller så låter man de hållas.

Man nu är pengarna slut igen. Jag hoppas kajsas pappa kan ta med dollar åt mig. Jag behöver verkligen köpa nya kläder och det blir hälften så dyrt om jag växlar med dollar än om jag tar ut i bankomaten.

Jag, Lina och millie gick upp tidigt idag för att åka hem. Jag och lina har massa läxor att göra. Nu är det vecka fyra vilket innebär flera prov. Och dessutom att en fjärdedel av terminen gått. Vilket känns helt absurt.

Men som sagt nu måste jag forsätta plugga. Mer bider på bilddagboken.
//Petra

Kommentarer
Postat av: Anonym

vafan. du får väl snotebax täcket! du ska inte frysa! dumma tibu.
om jag kommer dit ska jag prata göteborska med han så han pissar ner sig!

2007-10-08 @ 11:39:42
Postat av: camilla

hähä det är nått speciellt med tyskar, arne ;) 28 grader i vattnet...jag sitter på mit kontor och är iskall. det är typ 4 grader, nått fel på värmen på jobbet..ha det bäst nu

2007-10-12 @ 09:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0