Una boda en donde hubo una enferma

Å nej. Jag är sjuk igen! Feber. :(

hoppas det går över snart. Men vi åkte iaf på bröllop igår. Utan en rosa kläning. Fick låna en klänning av hilda istället. Och med den tilsammans med frisyren jag fick såg jag ut som en tant. Verkligen! Vi skulle ha åkt vid elva. När vi satt på bussen ner till stan fick vi veta att vi skulle stanna över natten och att vi skulle ta med bikini. Ja det fanns ju inget att göra åt det. Jag var ändå inte sugen på att bada på hela tiden eftersom jag var sjuk. Vi kom till ?club oricao?. Som kan jämföras med en resort. De hade en privat strand och flera pooler med rutchkanor. Vi käkade god lunch eftersom det alltid på stranden finns en uppsjö av fisk och skaldjur. Me encanta! Sen var det dags att få håret fixat och ensminkning. Resultatet blev fruktansvärt.
?men det var ju för att jag har en så ful frisyr? som tanten som fixade mitt hår sa. Kläningen gjorde sitt till.

314172-100

Sen blev det kyrklig ceremoni. Bruden anlände med en motorcykal parad. Hur häftigt som helst. Vid själva cermonin som var katolsk kände jag mig illa till mods som jag alltid gör i religiösa sammanhang. Men det var snart över och brölopsfesten kunde börja. Hela kvällen sprang set runt servitörer och bjöd på små tilltugg. Men det bästa var ändå chokladfontänen. Hur mycket frukt som helst att doppa i rinnande choklad. Som dessutom var god. Ni kan ju gissa hur vi frossade.

314172-99

 Detta trots jag var sjuk. Vid ettsnåret orkade jag inte mer och frös så jag skakade och gick och la mig. Jag missade Hora loca (galna timmen) vilket var lite synd.
 Den är klassisk på venezulanska fester. Alla får ta på sig masker och konstiga hattar och dansar sen danser som alla kan stegen till.
VI hade ett eget rum där vi sov och sen idag kollade vi in stället lite. Träffade en kille som varit sjöman och kunde lite svenska och väldigt bra engelska. Han visade oss utsikten över området och bjöd oss att komma till klubben när vi vill. Så nu kan vi åka dit gratis. Tror inte det kommer hända men.

Nu orkar jag inte skriva mer. Återkommer när jag blivit frisk.

Veckans filmer. Yo soy la Juani och Resident Evil 3. Se!

Och kommentera!

//Petra

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha en riktig kärring look, men jag ser nog ut som en frusen gnällig kärring. så vi kompleterar nog bra,. haha,,,,fan vad häftigt med brölloppet..mm choklad.. miss u , ta hand om dej å se till att du blir frisk!!!

2007-11-19 @ 13:13:01
Postat av: erica

chokladfontän alltså, sjukt avundsjuk, men det ser ut som att du har det bra, jag hoppas att iprenmannen sparkar sjukans röv! raaaawwrrrr! puss baby!

2007-11-21 @ 03:00:21
URL: http://emowalk.blogg.se
Postat av: Jenny

Men gud..är det Leif loket olsson på den första bilden?? ahhaha

2007-11-28 @ 10:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0