todavia no he muerto

Det blir en helt annan sak när man påverkas av de politiska oroligheterna själv. Idag var det blockad vid universitetet
därför kunde inga bussar köra varken därifrån eller dit.
jag väntade en och en hav timma i baruta innan jag fick vet det. Det ända jag kunde göra för att ta mig till mitt superviktiga prov var att utmana döden och ta en moto taxi. det är det snabbaste men också det farligaste sättet at ta sig fram på i stan. de surfar mellan filerna i bilköernaa och det är ofta de krockar med bilar som helt plötsligt får fr sig att byta fil. Olycksstatistiken vill jag inte ens nämna. men min chafför var bra. Han körde på fel sida av vägen hela tiden. för där var det ingen kö. men det hände att vi mötte bilar i kurvorna på den slingrande vägen. då fick han försöka trycka sig in mellan bilarna. Jag trodde jag var nära att dö hela tiden. Men eftersom jag redan var livrädd innför det stundande helvetesprovet var det inte så farligt. men när jag väl kom fram (helskinnad) var jag tvungen att först sätta mig ned en stund på grund yrseln orsakad av adrenalinkicken.


314172-92

mototaxihörnet. här hänger de coola killarna. bruar vara jobbigt att gå förbi.

Provet gick inte så bra. Hade väl pluggat för lite. men jag satt där från halv tre till halv sju. och sen var det bara åka hem och hugga tag i nästa bok.
Nästa vecka är helt bisarr.

//Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0