Mutant?

Idag började den nya kursen. Det känns ganska bra. Intressant en lite jobbigt om den är svårare än den andra. Eftersom jag har så mycket annat tjafs för mig. Men Annika och jag busade till det under uppropet och svarade ja på varandras namn. Okej, lite geeky  men det var busigt kul just då eftersom det verkade som kursansvarig som skötte uppropet i fråga verkade försöka lära sig allas namn. Vilket måste vara ett omöjligt företagande. Vi är ju ändå närmare hundra och personligen frå jag problem efter en presentation av 2-3 personer.
Idag handlade den inledande föreläsningen om mutationer. Vilket får mig osökt att tänka på BATMAN! :P
No suprise. enligt Annika
Efter några grova kommentarer om sex med stavmixrar och dylikt så fick vi ge oss av fyllda med fruktan och ngest  inför de tio veckor vi har framför oss.
Vi begav oss till hemma hos greken och käkade lunch. Huller om buller gryta. mycket gott. Sen gick vi hem till mig. När jag skriver Vi menar det på; Mig, Annika och Becca (som förövrigt laggar efter oss för att undvika "gul bil-slags" leken, [kuriositet:Jag äger eftersom de inte kan reglerna!]) Vi är vi därför att vi trivs ihop och det faktumet att vi inte står ut med någon annan på kursen (eller om det är tvärtom:P)
Jag funderar ibland på om det verkligen inte är jag som är missanpassad eller om det är min omgivning det är fel på. Ständigt återkommer Mantrat "Folk är Idoter". Alla bevis pekar på det. Men när folk spelar kort på rasterna(vadå högstadiet?) eller läser okej.(vadå mellanstadiet?) Folk gastar omtv-program och dokusåpor jag aldrig hört talas om men samtidigt inte kan ett skvatt om politik eller vem Sadam Hussein är.
Seriöst! Det var en tjej på gymmet idag. Blonderad givetvis.(inte för att späda på några inbitna fördomar som även jag besitter.) som fällde kommentaren :
"Alltså varför är det sånt här tjat om den här Sadam Hussein? Seriöst vem bryr sig om vad som händer i Afghanistan? Det är väl lika bra låta alla terrorister ta kål på varandra?"
HUr kan man ens öppna munnen om man är född utan hjärna????? (fem frågetecken)
Det kunde ha skett ett mord på Gerdahallen idag. Men jag är allt för härdad av all idioti.
Men har folk alltid varit dumma eller är det tv och media som äter upp hjärnorna.
ibland vill man ju bara gräva ned sig.
Det är ganska skönt med det här forumet som bara handlar om mig! EGOEGO. Då kan jag gnälla hur mycket jag vill. Och passar det inte får ni sluta läsa.
Än har jag inte något sockerberikat! Känns bra!
Nu ska jag läsa lite. Sedan Är det dags för Kemins Historia förläsning. Suck. me dont want to.. Varför läser jag den? det var inte så kul som jag trodde. Namn och årtal är dessutom inte min grej. Kommer ju köra på tentan. Sen är det extrem långt nationsmöte ikväll.. :/
//P

Måste bara tilläga att Mohikan är extremt snyggt. Jag känner mig som 16 igen när jag ser någon i en klädsam sådan. :P






Kommentarer
Postat av: erica

åh, mohikan ja. emotysken, min tyske utbytesstudentklasskompis, har skaffat sig en sådan. grannt, helt klart.

Postat av: Ronjj

Du e bäst my love, jag känner dessamma för foleket, desutom är det e att faktum att folk stannat i utvecklingen! trots jag bara e 16 har jag lärt mig det.
jag ska ocå sluta med socker, bara det att jag måste äta upp ALLL choklad först so typ e 400G;D
just nu sitter jag o suger på en klubba...Pusss
/R

2006-11-07 @ 12:04:48
URL: http://ronjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback