Från Start (till det bittra slutet?)

Jaha.
Så var det dags även för mig att börja "blogga" och dela av mig livets goda stunder och missöden. Om jag känner mig sjäv rätt blir det nog främst det sistnämnda. Jag är nog allt en riktig gnällspik. Känns ju bra att börja bloggen med en bekännelse. Men som Ewe sa en gång. Vem fan mår bra nuförtiden? Samtalsämnet var detsamma för enstund sen nere i publokalen. Om man frågar någon hur det är och får ett svar som "skitbra". Undrar man genast vad personen i fråga går på eller om man ska ringa akutpsyk direkt. Ingen mår fan bra. Alla deppar över något och särkilt i hösttider. Så vad har jag att deppa över?
Inget kan man tycka. och idag känns det okej. faktiskt. lättad över att inte dras med någon. Jag funkar inte i relationer. allt tack vare honom. fan att jag inte kunde trampa lite hårdare på gaspedalen i måndags.

Har tentat sista delen på Cellbiologin. En i efterhand snorenkel kurs och det är pinsamt om jag inte får VG. men men motivationen har väl inte alltid varit den högsta och man får väl ta ett G. Mend et vore ju bättre med ett VG angående mina  ansökningar till utlandsstudier. Venezuea skulle ju vara underbart. Blygsamt uttryckt!

Jag vaknade en timma förtidigt imorse. Hade inte stallt om min väckarklocka till normaltid. Kom ju hem till Lund från en veckas vistelse hos mina föräldrar i Östansjö igår kväll. Det är verkligen ett schizofent dilemma det här med "hem frågan". När jag är här i Lund är "hemma" i Östansjö men när jag är där är Lund "hemma". Men nu har jag bott i skåne över ett år (om än på olika ställen) och lund känns som hemma. Trivs bra med storleken av staden, menatlitetn och det rika kultur ch utelivet. Dessutom är närheten tll malmö en enorm tillgång då man vill fly allt studentikost och spexigt som så lätt blir för mycket. Dessutom är lund fullt med trevligt folk. Särskilt som nu när jag träffat en alldeles underbar Annika, boende ett stenkast bort. <3 Och även en Rebecca som inte går av för hackor. :)
Östansjö är fruktansvärt tråkigt och nu skulle det inte gå att stå ut en sekund när Systra mi flyttat till Uppsala.
Så stolt över henne! Hon är å otrolig för att vara så ung. Så mogen och medveten. Vi hade kul på gustavsvik. (nöjesbad) trots bristen på hunkar.

Trots fredagen är jag inte sugen på att gå ut. Det tillhör ju inte vanligheterna. Det är ju allmängiltligt med fest på fredagarna i lund. men Ibland måste man ju bryta mot normerna. ;) Har ordnat poesikväll på klubben ikväll i regi av kulturutskottet. Som består av Erica och mig. Jag är väl inte välorienterad på poesifronten men uppskattar det relativt mycket så här i höstrusket.
men nu känns det mest skönt att ägna lite tid åt mig själv därför nobbade jag utgången

Efter tentan idag å tränade jag lite i gymmet. Det kändes grymt bra efter upphållet. Jag har ökar på alla övningar och det känns som det går framåt. Sakta, men vad kan man vänta sig efter min livsstil?

Sen så åt jag Lunch med Rebecca och Annika. Vi åt sushi vilket jag bara ätit en gång tidigare för länge sedan. Men det var riktigt gott. Blir nog snart en ny drog! Sedan gick jag lite på stan för att fixa presenter till födelsedagsflickorna på vars fest jag ska på imorgon kväll.

Fick min underbart söta webcam i form av Hello Kitty. Fan va töntigt. om jag forfarande varit 17 hade jag spytt på mig själv. Jag antar att jag börjar bli gammal. Något jag fruktar mest av allt.
Som sagt. Deppet är okej. :) Fick ta vinterjackan idag. då är det vinter. Det vill säga inte en ändlös lång tid kvar till våren. Men största Lyckan skulle vara att åka till halmstad den 17:de

Nog för Idag.
/P

Kommentarer
Postat av: Fuchikoma

*combatkramar*

2006-11-05 @ 20:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback