aktiv passivitet

DEPP.
Deppar över att jag har tråkigt. Men det är ju självvalt. Har ju fåyy inviter man avböjt. <dessutom är ju klubbenifullgång om jag nu kände för det.
Har lovat försöka sluta nojja över oviktiga och konstiga saker. Men jag är ju sådan.

Tristessen och frustrationen gav synergieeffekt på min bistra individ igår kl 23-isch och gav sig uttryck genom att jag klättrade på väggarna, bokstavligt talat. Jag fick noga av den fulbruna omgivningen i vardagsrummet och bärjade riva ner färgen. Det gav en positiv effekt på min sinnsestämmning och jag fortsatte tills strax efter ett då tröttheten tog ut sin rätt och jag kröp ihop i hörnet i min alltför stora säng. Den är dock inte brukbar i höstens ensamhetsnätter. Sov därmed sisådäroch gick upp ganska tidigtimorse. släppade möbler och tejpade. promeneade trotts mycket onda fötter till färghandeln och köpte 10 liter underbart vacker lila färg varav hälten sitter på plats nu. Köpte även spackel, slippapper, roller och pensel. Så det blev dyrt. Men det blev ett riktigt arbete gjort. Spacklade och slipade själv men sedan kom Twinky och hjälpte till med själva målandet! :) Tusen tack! utan henne kanske jag inte varit färdig än. trots allt kladdande som fröknarna johansson så förutsägbart skulle ställa till med blev det bra. tänk er min klantighe ggr 2. då kan ni förstå att det var tur jag gjort ett bra jobb med täckningen av golvet. Även om tejparbetet hade en del att önska.(mitt slarv)
Färgen täckte ändå relativt bra och imorgon ska jag måla en gång till. Känns bra med lite fysiskt arbete så man ser lite resultat, till skillnad från den vanliga tankeverksamheten som dessutom är på ett grundstadium och inte tillför något till mänskligheten.(som väggmålning gör?)Jjag bara hoppas och kämpar för att jag når dit en dag och får mitt nobelpris. :)
När Twinky gick vid sex gick jag till konsum och köpte lacknafta. Sedan om haplo för att låna kläder till en piratfest. Hon ville låna min röda korsett. Och det gör jag så gärna. Dessutom hade hon med mackor till mig! Så nu har jag fått kvällsmat också! Vilken tjej!

Har fixat lite på labbrapport. Jag är så duktig.
Nu varken orkar eller vill jag prata med någon. Allt känns meingslöst. j
Jag vill göra något annat. Vet inte bara vad. Jag är rastlös samtidigt som jag bara vill sova tills allt blir bra igen.

//P

Kommentarer
Postat av: ronjj

shit syster, tänk att du e så händig på din ledighet, trodde att din ekonomi skulle bromsa målningen men va bra att det är gjort. det blev säkert skitsnyggt. tihi. PUSS

2006-11-19 @ 11:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback